Ja fa huit anys que l’Ajuntament de la Font va trencar el bipartidisme i l’alternància decimonònica entre el PP i el PSOE, l’entrada del Bloc i d’altres opcions més localistes (PSD o Plataforma) junt a la desaparició de les majories absolutes semblava que donava més joc a la política local. Va ser tot un miratge, les opcions localistes traicionant al seu electorat que demanava canvis han segut el sostenidor del PP i de fet han repetiti el model de govern de la majoria absoluta.

L’altre protagonista, el Bloc-Compromís ha demostrat que si aportava una forma diferent d’entendre la política: en el moments posteriors a les eleccions s’oferia com mediador, un “home bo”, que fóra capaç de permetre noves majories i un nou model de gestió municipal; la vella política es va imposar. Tot i això no hem renunciat a fer una política diferent.

La nostra activitat ha estat diferent, no hem cercat l’enfrontament o el frontisme, hem participat de la política municipal sense el dualisme “bons i dolents” hem proposat coses al govern com la reforma fiscal per fer pagar l’IBI a l’AP7. Hem col·laborat amb el govern municipal en la gestió econòmica, permeten que no es col·lapse la gestió municipal acceptant les propostes de pagament de proveïdors o de les renegociacions dels interessos del deute i així disposar més diners per inversions. També hem defensat els veïns i veïnes amb mesures com el retall de l’IBI, encapçalant la protesta en contra de la Planta de Fem en el nostre terme o reivindicant insistentment l’Escola Nova, tant en el plenari municipal com en les Corts Valencianes.

Cal destacar l’acció que realitzarem pel que respecta l’Escoleta. Primer no acceptàrem el canvi de qualificació de dotacional/jardí a dotacional/educatiu de l’actual ubicació; el temps ens ha donat la raó. Després denunciàrem la privatització encoberta i caríssima per l’Ajuntament; inclús intentàrem fins al darrer moment fer un centre públic aprofitat el Pla Zapatero, negant-se l’equip de govern PSD/PP. El tems ens ha donat la raó actualment l’escoleta costa al poble uns 100.000 € any, en un contracte de 25 anys, per una construcció que va costar (ja era car) 470.000 €. El temps ens ha donat la raó.

Ara és el moment de donar un pas més enllà el col·lectiu de Compromís volem impulsar la plataforma Compromís per la Font, aglutinant un grup de persones que vulguen donar al nostre poble l’impuls que necessita en la gestió municipal participativa que permeta agafar l’empenta necessària i que tant demanen els seus habitants per acabar amb les velles polítiques i els frontismes.